Skip to main content
%d0%b8%d0%b7%d0%be%d0%b1%d1%80%d0%b0%d0%b6%d0%b5%d0%bd%d0%b8%d0%b5-090

Керівництвом ГТУЮ здійснено робочий візит у Борщівський район

З метою поширення сервісів Мін’юсту, підвищення рівня правової грамотності громадян та надання правової допомоги якомога ширшому колу осіб, забезпечення співпраці з головами районних державних адміністрацій, головами місцевих рад об’єднаних територіальних громад, надання правового консультування та безоплатної правової допомоги 23.03.2017 відбувся робочий візит у Борщівський район.

На виконання Закону України «Про безоплатну правову допомогу» та наказу Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області від 09.03.2017 № 111/45 «Про затвердження Плану заходів та Графіків проведення консультування в бюро правової допомоги в І півріччі 2017 року», перший заступник начальника Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Тетяна Вовк, заступник начальника з питань державної реєстрації – начальник Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Ольга Дяченко, начальник відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Наталія Марщівська та начальник відділу систематизації законодавства, правової роботи та правової освіти Управління реєстрації нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Марія Музика провели у Озерянській, Більче – Золотецькій та Скала – Подільській об’єднаних територіальних громадах правоосвітні заходи щодо популяризація реформ, які проводяться Міністерством юстиції України, відновлення порушених прав людини (дитини), запобігання проявам корупції, щодо он-лайн сервісів Мін’юсту.

Працівникам апарату громад надано практичну допомогу у веденні спадкових справ, внесення відомостей в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, оформлення та ведення нотаріальних реєстрів та інших питань.

Тетяна Вовк ознайомлювала присутніх з впровадженням реформ органів юстиції на території області: он-лайн сервіси Мін’юсту, он-лайн будинок юстиції, щодо роботи з питань нотаріату, державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби.

Під час зустрічей налагоджено співпрацю з громадами та домовлено про проведення подальших робочих візитів працівників головного територіального управління юстиції до районної державної адміністрації та участі у засіданнях виконавчого комітету, круглих столах територіальних громад. 

В рамках реалізації пілотного проекту Міністерства юстиції України у сфері державної реєстрації актів цивільного стану під назвою «Видача свідоцтв про народження дитини у пологовому будинку», 23 березня 2017 року відбулося урочисте вручення свідоцтв про народження безпосередньо у приміщенні пологового відділення Борщівської районної центральної комунальної лікарні.

У заході, разом із керівництвом головного територіального управління юстиції, взяли участь та привітали батьків із щасливою подією в житті – народженням немовлят голова Борщівської об’єднаної територіальної громади Іван Кобилянський, начальник Борщівського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Алла Твердохліб.

Батькам та немовлятам вручено квіти та подарунки від керівника головного територіального управління юстиції.

Також учасники заходу обговорили позитивні аспекти реалізації на практиці вищевказаного пілотного проекту. 

А під час візиту в Борщівську об’єднану територіальну громаду, перший заступник начальника Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Тетяна Вовк, для працівників Борщівської міської ради, презентувала сучасні сервіси Мін’юсту, як якісні сервіси європейського рівня для громадян.

А саме, Міністерством юстиції запроваджено наступні сервіси, які покращують життя громадян:

– нові стандарти надання реєстраційних послуг – отримання усіх необхідних даних у вигляді витягів, довідок чи виписок в електронній формі, не виходячи з дому.

Людей ознайомлено з можливістю скористалися послугою подання заяви про реєстрацію актів цивільного стану в режимі он-лайн.

– проставлення електронного апостилю (доступність послуг з проставлення апостиля, оплата послуг з використанням платіжних систем, перевірка даного апостиля у будь-якій точці світу з використанням Інтернету, відсутність корупційних складових та черг).

– проект, згідно якого працівниками відділів державної реєстрації актів цивільного стану здійснюється прийом необхідних документів та видача свідоцтва про народження дитини безпосередньо у закладах охорони здоров’я, де приймалися пологи;

пілотний проект щодо державної реєстрації шлюбу у скорочені строки за обраним заявниками місцем. Проект стартував 20.02.2017.

Довідково: організатор реєстрації шлюбу – Комунальне підприємство «Підприємство матеріально-технічного забезпечення» Тернопільської міської ради. Адреса: Український дім «Перемога», м. Тернопіль, бульвар Шевченка, 27. Контактний номер телефон (096) 789-04-36. Вартість послуги – від 1 тис. 767 грн. 85 коп. (з вівторка по п’ятницю) до 2 тис. грн. 85 коп. – у суботу.

У доповіді було звернено увагу на те, що проект Міністерства юстиції «Он-лайн будинок юстиції» вийшов на всеукраїнський рівень.

Віднині послугами з повторного отримання документів у сфері реєстрації актів цивільного стану, а також реєстрації та ліквідації фізичної особи-підприємця зможуть скористатися всі українці.

Цей проект увібрав у себе всі сервіси, які міністерство надає в електронному вигляді. Це той проект, який буде прикладом для інших міністерств стосовно того, як розбудовувати електронне врядування та спрощувати життя кожного українця.

Окрім вищезгаданих сервісів, українці також можуть отримати інформацію з усіх реєстрів Мін’юсту, зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації, отримати дані про електронний цифровий підпис.

Ще одна новація – соціальний ліфт, де кожен український юрист може залишити свою анкету і вона буде автоматично вноситися в пропозиції із заповнення вільних вакансій в системі юстиції.

Також тут можна скористатися послугою «СМС-Маяк», яка передбачає можливість отримання інформації щодо будь-яких змін в реєстрах бізнесу й нерухомості щодо свого майна.

Звернено увагу на ініціативу, яку на засіданні Уряду презентував Міністр юстиції і яка реалізована спільно із Держагентством з питань електронного урядування. Відтепер електронні сервіси Мін’юсту доступні громадянам на єдиному державному порталі адміністративних послуг poslugy.gov.ua. Це ще один важливий крок на шляху до запровадження реального електронного урядування в України. Доступні та прозорі, не корупційні, швидкі та зручні електронні адміністративні послуги – це те, що найбільше очікують громадяни та бізнес.

У Борщівському бюро правової допомоги проведено консультування громадян працівниками Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області на виконання Графіка проведення консультування в бюро правової допомоги області керівниками структурних підрозділів Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області в І півріччі 2017 року. Звернення стосувалися порядку прийняття спадщини.

В ході усіх зустрічей, з метою поширення сервісів Мін’юсту, підвищення рівня правової грамотності громадян та надання правової допомоги якомога ширшому колу осіб на території району розповсюджено інформаційні буклети: «Онлайн – запис через Інтернет на прийом до відділу ДРАЦС», «Апостилювання документів», «Державна реєстрація народження дитини у пологовому будинку», «Реєстрація шлюбу за одну добу замість тридцяти днів», «Порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», «Дотримуйтесь правил Інтернет-безпеки», «Друга хвиля е-декларування», які розроблені працівниками Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області.