Skip to main content
%d0%b8%d0%b7%d0%be%d0%b1%d1%80%d0%b0%d0%b6%d0%b5%d0%bd%d0%b8%d0%b5-033

Керівництвом ГТУЮ здійснено робочий візит у Теребовлянський район

З метою поширення сервісів Мін’юсту, підвищення рівня правової грамотності громадян та надання правової допомоги якомога ширшому колу осіб, забезпечення співпраці з головами районних державних адміністрацій, головами місцевих рад об’єднаних територіальних громад, надання правового консультування та безоплатної правової допомоги 22.03.2017 відбувся робочий візит у Теребовлянський район.

На виконання Закону України «Про безоплатну правову допомогу» та наказу Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області від 09.03.2017 № 111/45 «Про затвердження Плану заходів та Графіків проведення консультування в бюро правової допомоги в І півріччі 2017 року», перший заступник начальника Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Тетяна Вовк, заступник начальника з питань державної реєстрації – начальник Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Ольга Дяченко, начальник відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Наталія Марщівська та начальник відділу систематизації законодавства, правової роботи та правової освіти Управління реєстрації нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Марія Музика провели у Микулинецькій об’єднаній територіальній громаді правоосвітній захід щодо популяризація реформ, які проводяться Міністерством юстиції України, відновлення порушених прав людини (дитини), запобігання проявам корупції, щодо он-лайн сервісів Мін’юсту.

Працівникам апарату громади надано практичну допомогу у веденні спадкових справ, внесення відомостей в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, оформлення та ведення нотаріальних реєстрів та інших питань.

Тетяна Вовк ознайомлювала присутніх з впровадженням реформ органів юстиції на території області: он-лайн сервіси Мін’юсту, он-лайн будинок юстиції, щодо роботи з питань нотаріату, державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби.

В рамках реалізації пілотного проекту Міністерства юстиції України у сфері державної реєстрації актів цивільного стану під назвою «Видача свідоцтв про народження дитини у пологовому будинку», 22 березня 2017 року відбулося урочисте вручення свідоцтв про народження безпосередньо у приміщенні пологового відділення комунальної установи Теребовлянської районної ради «Теребовлянська центральна районна лікарня».

У заході, разом із керівництвом головного територіального управління юстиції, взяли участь та привітали батьків із щасливою подією в житті – народженням немовлят – керівник апарату Теребовлянської РДА Марія Чех, начальник Теребовлянського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Наталія Свинарчук, заступник Теребовлянського міського голови Любов Заверуха.

Батькам та немовлятам вручено квіти та подарунки від керівника головного територіального управління юстиції.

Також учасники заходу обговорили позитивні аспекти реалізації на практиці вищевказаного пілотного проекту. 

На порядку денному робочого візиту у Теребовлянській районній державній адміністрації спільно з її головою Юрієм Ништою та керівниками структурних підрозділів постали питання:

  • Впровадження реформ органів юстиції на території області: он-лайн сервіси Мін’юсту, он-лайн будинок юстиції, щодо роботи з питань нотаріату, державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби. Доповідач: Вовк Т.В. – перший заступник начальника Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області.
  • Функцій у сфері державної реєстрації на місцях. Доповідач: Дяченко О.В. – заступник начальника управління з питань державної реєстрації – начальник Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області.
  • Повноваження посадових осіб органів місцевого самоврядування. Доповідач: Марщівська Н.М. – начальник відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області.
  • Проведення роз’яснювальної роботи щодо важливих соціальних проектів. Доповідач: Музика М.С. – начальник відділу систематизації законодавства, правової роботи та правової освіти Управління реєстрації нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області.

Також в ході наради обговорено питання щодо роботи нотаріату, державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби.

Відтепер в районній державній адміністрації під час прийому громадян головою РДА, фахівці-юристи будуть надавати консультації з правових питань. Про запровадження такої послуги для жителів району домовилися голова Теребовлянської районної державної адміністрації Юрій Ништа та перший заступник начальника Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Тетяна Вовк під час робочої зустрічі з правового консультування та безоплатної правової допомоги, що відбулася в РДА з метою поширення сервісів Мін’юсту, підвищення рівня правової грамотності громадян та надання правової допомоги якомога ширшому колу осіб за участю представників Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області. 

А під час візиту в Теребовлянську об’єднану територіальну громаду, перший заступник начальника Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Тетяна Вовк, для працівників Теребовлянської міської ради, презентувала сучасні сервіси Мін’юсту, як якісні сервіси європейського рівня для громадян.

А саме, Міністерством юстиції запроваджено наступні сервіси, які покращують життя громадян:

– нові стандарти надання реєстраційних послуг – отримання усіх необхідних даних у вигляді витягів, довідок чи виписок в електронній формі, не виходячи з дому.

Людей ознайомлено з можливістю скористалися послугою подання заяви про реєстрацію актів цивільного стану в режимі он-лайн.

– проставлення електронного апостилю (доступність послуг з проставлення апостиля, оплата послуг з використанням платіжних систем, перевірка даного апостиля у будь-якій точці світу з використанням Інтернету, відсутність корупційних складових та черг).

– проект, згідно якого працівниками відділів державної реєстрації актів цивільного стану здійснюється прийом необхідних документів та видача свідоцтва про народження дитини безпосередньо у закладах охорони здоров’я, де приймалися пологи;

пілотний проект щодо державної реєстрації шлюбу у скорочені строки за обраним заявниками місцем. Проект стартував 20.02.2017.

Довідково: організатор реєстрації шлюбу – Комунальне підприємство «Підприємство матеріально-технічного забезпечення» Тернопільської міської ради. Адреса: Український дім «Перемога», м. Тернопіль, бульвар Шевченка, 27. Контактний номер телефон (096) 789-04-36. Вартість послуги – від 1 тис. 767 грн. 85 коп. (з вівторка по п’ятницю) до 2 тис. грн. 85 коп. – у суботу.

У доповіді було звернено увагу на те, що проект Міністерства юстиції «Он-лайн будинок юстиції» вийшов на всеукраїнський рівень.

Віднині послугами з повторного отримання документів у сфері реєстрації актів цивільного стану, а також реєстрації та ліквідації фізичної особи-підприємця зможуть скористатися всі українці.

Цей проект увібрав у себе всі сервіси, які міністерство надає в електронному вигляді. Це той проект, який буде прикладом для інших міністерств стосовно того, як розбудовувати електронне врядування та спрощувати життя кожного українця.

Окрім вищезгаданих сервісів, українці також можуть отримати інформацію з усіх реєстрів Мін’юсту, зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації, отримати дані про електронний цифровий підпис.

Ще одна новація – соціальний ліфт, де кожен український юрист може залишити свою анкету і вона буде автоматично вноситися в пропозиції із заповнення вільних вакансій в системі юстиції.

Також тут можна скористатися послугою «СМС-Маяк», яка передбачає можливість отримання інформації щодо будь-яких змін в реєстрах бізнесу й нерухомості щодо свого майна.

Звернено увагу на ініціативу, яку на засіданні Уряду презентував Міністр юстиції і яка реалізована спільно із Держагентством з питань електронного урядування. Відтепер електронні сервіси Мін’юсту доступні громадянам на єдиному державному порталі адміністративних послуг poslugy.gov.ua. Це ще один важливий крок на шляху до запровадження реального електронного урядування в України. Доступні та прозорі, не корупційні, швидкі та зручні електронні адміністративні послуги – це те, що найбільше очікують громадяни та бізнес. 

У Теребовлянському бюро правової допомоги проведено консультування двох громадян працівниками Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області на виконання Графіка проведення консультування в бюро правової допомоги області керівниками структурних підрозділів Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області в І півріччі 2017 року.

Звернення стосувалися питання оформлення спадщини у разі, коли правовстановлюючий документ на майно оформлено на ім’я особи, що є живою, а помер співвласник – другий з подружжя та порядку звернення стягнення на нерухоме майно боржника.

В ході усіх зустрічей, з метою поширення сервісів Мін’юсту, підвищення рівня правової грамотності громадян та надання правової допомоги якомога ширшому колу осіб на території району розповсюджено інформаційні буклети: «Онлайн – запис через Інтернет на прийом до відділу ДРАЦС», «Апостилювання документів», «Державна реєстрація народження дитини у пологовому будинку», «Реєстрація шлюбу за одну добу замість тридцяти днів», «Порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», «Дотримуйтесь правил Інтернет-безпеки», «Друга хвиля е-декларування», які розроблені працівниками Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області.